Monday, August 27, 2012

امام نقی و حدیث "شیشَکی کبیر" در کنفرانس عدم تاهل


پس از اینکه امام نقی‌ با چند تن از داف‌های سامرا در یک ایستگاه "تفتیش‌ - تفخیذ" (ایست بازرسی سابق) مورد سوال پیچ پلیس سامرا قرار گرفتند، با خونسردی اعلام کردند که به همراه این دافها راهی‌ کارگاه آموزشیِ روشهای نوین جماع در "کنفرانس عدم تاهل" هستند.
ایشان اندکی‌ پس از عبور از ایستگاه "تفتیش‌ - تفخیذ"، حدیثی به زبان آوردند که هنوز برای بشر امروزی قابل درک نیست و در تاریخ اسلام به حدیث "شیشَکی کبیر" معروف شده است.
اصل خبر:
http://radiokoocheh.com/article/176056

Saturday, August 18, 2012

پیام جدید مقام معظم رهبری (ذوالنعوظ العالی) به مناسبت عید سعید فطر





در آستانه عید سعید فطر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (ذوالنعوظ العالی) با ارسال پیامی، ضمن تبریک این عید، با عفو و تخفیف مجازات عدّه‌ای از برادران عرزشی سپاه که بدلیل جرائم پیش پا افتاده‌ای چون اختلاس میلیاردی، تجاوز به نوامیس و...بازداشت شده بودند، موافقت فرمودند.
ایشان ضمن تبیین غیر قابل پیشبینی‌ بودن حرکات چرخشی ماه و موفقیت گروه استهلال بیت رهبری در رصد هلال ماه شوّال، بِرَغم  تمامی‌ تحریم‌ها و فشارهای غرب، ایران را از معدود کشور‌های صاحب تکنولوژی استهلال در جهان دانسته و این موفقیت را مدیون خودباوری جوانان انقلابی و همیشه در صحنه دانستند.
رهبر مستضعفین جهان روزه خواری در خفا به مدت یک ماه را سبب تلطیف روحیه و ایجاد نشاط و هیجان در محیط‌های عمومی‌ دانستند و اظهار امیدواری کردند که به لطف این تمرین یک ماهه ی ریا، مردم خداجو بتوانند "نقش"‌های محوّله را به نحو احسن اجرا کنند.
مقام معظّم رهبری در فراز پایانی بیانات گهربارشان به تاثیر ژرف این ماه بر رونق و نشاط اقتصادی به خصوص در عرصه دام و طیور اشاره فرموده و بر نقش اساسی‌ این ماه در درک جایگاه و منزلت واقعی‌ مرغ در اسلام تاکید کردند.






(امام نقی‌ در جالیز مشغول استهلال ماه شوّال)

امام نقی‌: الله اکبر! الله اکبر! بالاخره ماه رو رویت کردم! فردا نماز جماعت عید فطر رو همین‌جا توی جالیز می‌خونیم. "میوه" های عزیز، نظرتون چیه؟
گوجه فرنگی‌: دَدَم وای! اونجوری همه ما له‌ و لورده میشیم که!
هندوانه: بیچاره شدیم رفت! اصلا می‌دونی چیه؟ از نظر ما هندونه ها، همهٔ انسانها چاقوکش هستند!
بادمجان: برادرا، در مورد برادر‌های مسلمونتون اینجوری حرف نزنین. از نظر ما بادمجون ها، نماز جماعت انسانها هیچ وقت قضا نمی شه! ما بادمجون های مسلمان آماده همه جور همکاری هستیم.
امام نقی: حالا که خودتون هم دقیقا نمی دونین که چی می خواین، حقتونه که زیر دست و پا له شین. فردا نماز جماعت فطر، همین جا تو جالیز اقامه می شه...
(پایان ماجرا: فردای آن روز، همه گوجه فرنگی ها و هندوانه ها زیر دست و پا له شدند ولی چون بادمجان نقوی آفت نداشت، آسیبی ندید)
از کتاب: فواید دودستگی برای حکّام اسلامی